//Kun Annukka astuu sisään, Ommellisen tehtaanmyymälän valtaa hymy

Kun Annukka astuu sisään, Ommellisen tehtaanmyymälän valtaa hymy

Verkkosivut kertovat tarinaa yrityksestä, joka tekee silmiä hivelevän kauniita tuotteita. Rivien välistä voi lukea, miten tärkeitä asiakkaat ovat Ommelliselle. Kun saman tunnelman kohtaa myös yrityksen tehtaanmyymälässä, voi todeta, että yrityksen viesti on ollut aitoa.

—Ommellisella on sydämelliset omistajat, kertoo Annukka Okkonen, Ommellisen kanta-asiakas monen vuoden ajalta.

—Yleensä tilaan tuotteet verkkokaupasta, mutta käyn noutamassa ne suoraan tehtaanmyymälästä. Usein myymälästä tarttuu mukaan muitakin tuotteita. Mielenkiintoisimpia ovat ne vaatteet, jotka eivät ole vielä edes ennättäneet verkkokauppaan. Myymälästä voi tehdä myös löytöjä, jotka ovat uniikkeja yksittäiskappaleita ja jotka on valmistettu muista kuin isompaan tuotantoon päätyneistä kuoseista tai kankaista.

Annukka on itsekin entinen yrittäjä ja on seurannut Ommellisen kehitystä mielenkiinnolla asiakkaan näkökulmasta. Palvelualan ammattilaisena hän antaa Ommellisen palvelulle täyden kympin.

—Joillekin ihmisille hyvä asiakaspalvelu on luontaista, se tulee kuin itsestään. Täällä se on juuri näin.

 

Tehtaanmyymälässä voi sovittaa ja hypistellä

Ommellisen omistaja Liisa Häkli kertoo, että tehtaanmyymälä antaa heille itselleen oivan mahdollisuuden tavata asiakkaita ja kuulla mielipiteitä. Osasta asiakkaista on tullut hänelle niin tuttuja, että tavatessa kysellään asiakkaan perheenkin kuulumiset.

Koska Ommellisella ei ole muita jälleenmyyjiä, tuotteita on mahdollista ostaa vain sen omasta verkkokaupasta tai tehtaanmyymälästä. Siellä asiakkailla on ainutlaatuinen tilaisuus sovittaa vaatteita ja hypistellä tuotteita. ”Näppituntuma” on joillekin asiakkaille tärkeä elementti vaate- ja kangasostoksilla.

Tehtaanmyymälässä voi tehdä myös sellaisia löytöjä, jotka eivät koskaan päädy verkkokauppaan asti. Ommellisen ompelimo sijaitsee samassa rakennuksessa, joten on luonnollista, että vaatteet kulkeutuvat myyntirekkiin nopeammin kuin verkkokaupan sivuille.

 

Kysynnän seuraaminen ja asiakkaiden antama palaute on tärkeää

Moni asiakkaista tilaa tuotteet verkkokaupasta, mutta tulee hakemaan tuotteet itse paikan päältä. Uutuustuotteet ovat kovin haluttuja, joten asiakkaat ovat hereillä, kun ne tulevat myyntiin. Ensimmäinen myyntierä myydäänkin usein nopeasti loppuun, jonka jälkeen toista myyntierää odotellaan kuumeisesti.

—Opimme ymmärtämään asiakkaidemme tarpeita koko ajan enemmän, kun seuraamme tuotteiden kysyntää ja asiakkaiden palautteita. Kehitämme palveluitamme näitä asioita silmällä pitäen. Käytännössä tämä tarkoittaa verkkokaupan kehittämistä, henkilökunnan töiden uudelleen organisoimista ja erilaisten asiakaspalvelumuotojen luomista niin myymälässä, somessa kuin verkkokaupassakin, Häkli kertoo.

Ommellisen verkkokauppa ja Facebook -sivut kertovat tarinaa, johon haluaa sukeltaa itsekin mukaan.

Se onnistuu Ommellisen tehtaanmyymälässä, joka sijaitsee Jyväskylän Sarvivuoressa.

 

Tehtaanmyymälän aukioloajat muuttuvat!

Tehtaanmyymälä on avoinna vuoden 2018 alusta alkaen kahtena päivänä viikossa: keskiviikkoisin ja lauantaisin. Arkisin ovet avautuvat klo 10 ja myymälä suljetaan klo 18. Lauantaisin myymälä palvelee klo 10-14.

 

Tehtaanmyymälävierailut ryhmille

Tehtaanmyymälämme on avoinna myös erilaisille ryhmille. Avaamme ovet ryhmämatkaisille myös normaalien aukioloaikojen ulkopuolella. Kysy lisää tehtaanmyymälävierailusta numerosta 044 239 7469.

 

Kuva: Kerttu Pylvänäinen

2018-01-17T14:57:39+00:00